CEM wypracował zestaw metod badawczych pod nazwą BETTER INSIGHT STRATEGY®. Składa się on z ośmiu specjalnych metod badań marketingowych. Służą one badaniu ośmiu grup podstawowych problemów marketingowych każdego przedsiębiorstwa i instytucji finansowych. Stosowanie tych metod wspomaga tworzenie rzeczywistego Systemu Informacji Marketingowej w przedsiębiorstwie lub instytucji finansowej.
Metody systemu Better Insight Strategy®
- MONITOR Customer Satisfaction,Trust & Loyalty - Zadowolenie, zaufanie i lojalność klientów
- MONITOR Employee Satisfaction,Trust & Loyalty - Zadowolenie, zaufanie i lojalność pracowników, rozumienie przez nich klientów
- BRAND IMAGE MASTER Designing brand image and advertising - Projektowanie wizerunku firmy i marki i strategii promowania wizerunku oraz testowanie reklam
- BRAND & CUSTOMER VALUE SCAN - Profil wartości marki i konsumentów
- BRAND IMAGE TRACKING - Powtarzane badanie skuteczności akcji reklamowych, wpływu reklamy na wizerunek marki
- CUSTOMER MIND - Świadomość marki i reklam, postawy wobec marki, intencje zakupu i dowiadywanie się o zmianach pozycji marki w czasie
- DESIGNER Product, Package & Price - Projektowanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów, opakowań i cen
- DEMAND - TWO Sales Forecast - Udział w rynku i prognozowanie popytu i sprzedaży
Cechy systemu Better Insight Strategy®
Better Insight Strategy® jest systemem narzędzi służących budowaniu mocnych pozycji przedsiębiorstw.
- Zadowolenie, zaufanie i lojalność klientów jako cel priorytetowy. System Better Insight Strategy® został stworzony po to, by przedsiębiorstwa budowały w jego oparciu systemy informacji marketingowej, służące do wywoływania zadowolenia, zaufania i lojalności klientów do marki (strategia marketing keeps) i wspomagające strategię odbierania klientów konkurencji (radical marketing).
- Kompletność systemu: System Better Insight Strategy® jest kompletny. Każdemu z ośmiu głównych problemów marketingowych każdego przedsiębiorstwa odpowiada określona metoda badań.
- Komplementarność i zintegrowanie: System Better Insight Strategy® składa się z metod uzupełniających się i zintegrowanych. Są to metody oparte o jednorodne modele teoretyczne i metodologiczne, stąd możliwość syntetyzowania badań różnych tematycznie i wykonanych w odmiennych okresach czasu.
Better Insight Strategy® jest systemem przejrzystym i przyjaznym dla przedsiębiorców i marketerów.
- Przyjazny dla marketerów i menedżerów: System Better Insight Strategy® jest przyjazny dla marketerów i menedżerów. Raporty z wyników badań przekłada się w jednoznaczny sposób na zalecenia marketingowe, a te są formułowane jako jasno wyodrębniona część raportu.
- Aktualność wyników i rekomendacji marketingowych: Metody te są tak skonstruowane, by korzystający z wyników badań wykonanych przy ich pomocy mogli być pewni co do aktualności i ważności "tu i teraz".
- Ekonomiczność: System Better Insight Strategy® jest dostosowany do średnich budżetów na badania marketingowe.
Better Insight Strategy® jest narzędziem zharmonizowanym z systemami Total Quality Management, ISO i Customer Relationship Management.
- System ten został stworzony w taki sposób, by wspomagał stosowanie zasad TQM, ISO i CRM w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Metody Better Insight Strategy® pozwalają na całościowe i systemowe ujęcie wszystkich czynników procesu produkcji (rzeczowych i ludzkich), promocji i dystrybucji i ich wpływu na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa.
- System ten wyróżnia wpływ czynnika ludzkiego, w dwóch wymiarach: wpływ pracowników i wpływ klienta i konsumenta na powodzenie ekonomiczne. Z tego punktu widzenia BeInSt® jest niezbędnym składnikiem TQM, ISO i CRM.
Metody Better Insight Strategy® oparte są o wskaźniki o sprawdzonej wartości pod względem ich trafności, rzetelności, prognostyczności i o zasadę wielokrotnego pomiaru:
- Better Insight Strategy® jest systemem pozwalającym w sposób ciągły pozyskiwać aktualne informacje o otoczeniu zewnętrznym, o sytuacji wewnątrz przedsiębiorstwa oraz o poziomie jego dostosowania się do sytuacji na rynku.